Handanović musi odejść!

12 stycznia 2015 | 09:40 Redaktor: Loon Kategoria:Publicystyka3 min. czytania

Zdaję sobie sprawę, że ta (tradycyjnie) kontrowersyjna teza nie przysporzy mi (tradycyjnie) wielu zwolenników w komentarzach pod artykułem, ale w mojej ocenie sprzedanie Handanovicia może być najlepszą decyzją, jaką może podjąć duet Mancini-Ausilio.

Powody są dwa. Pierwszy - czysto sportowy. W mojej prywatnej ocenie, Handanović jest bramkarzem przecenianym. Być może lepiej zdarzało mu się grać w Udinese i obecnie nieco wykorzystuje tę renomę, a może od zawsze oceniano go nieco przychylniej, niż w rzeczywistości na to zasługuje.

Słoweniec jest mistrzem obrony rzutów karnych, nie mam zamiaru się w tej kwestii spierać. Ale jeśli chodzi o bronienie akcji "z gry" ani trochę nie wygląda jak bramkarz ze światowej czołówki. Od samego jego początku przygody z Interem wytykam niepokojącą tendencję do nie łapania piłki. Podczas, gdy nawet klasę gorsi bramkarze łapią piłkę w swoje rękawice, Handanoviciowi bardzo często zdarza się ją odbijać. Nie mam tu nawet na myśli klasycznego piąstkowania, tylko raczej odskakiwanie piłki na kilka metrów od bramkarza. Potem Słoweniec dogania ją lub ratują go obrońcy - tak jest w ośmiu na dziesięc przypadków. Ale w pozostałych tracimy bramkę i tak też było we wczorajszym meczu z Genuą. W mojej prywatnej ocenie nieumiejętność "chwytania" piłki nie przystoi bramkarzowi aspirującemu do światowej czołówki.

Nie tyle krytycznie, co bez entuzjazmu oceniam też zdolności bronienia Handanovicia. Tak jak Rodrigo Palacio pomiędzy słupkami Interu, tak i jemu zdarzają się niesamowite interwencje. Ale jest ich zdecydowanie zbyt mało jak na renomę zawodnika. Generalnie bowiem panuje tendencja, że co już leci w światło bramki - to wpada. Czasem nawet Słoweniec chętniej broni piłki lecące w okienko, niż proste strzały, które przepuszcza odprowadzając wzrokiem obok siebie.

Nie chodzi o to, że Handanović broni źle. On jest zwyczajnie poprawny, ale to za mało, by przyrównywać go do światowej czołówki. Zwłaszcza w Interze, kiedy ma się w pamięci Julio Cesara, Francesco Toldo czy Gianluce Pagliucę.

Paradoksalnie świat wielkiej piłki ocenia Handanovicia jako jedną z największych gwiazd stojących pomiędy słupkami. W Serie A uznawany jest (i nagradzany) w zasadzie za najlepszego bramkarza, w obliczu starzejącego się Buffona. Prawdopodobnie więc to świat wielkiej piłki ma rację, a ja się nie znam. Myślę, że tak jest nawet na pewno.

Ale i w tej sytuacji przechodzimy do drugiego powodu, dla którego Handanović powinien odejść. Jego znakomita renoma i duża wycena na rynku transferowym pozwolą na zdobycie kwoty w okolicy 18-30 milionów euro w zależności od jakości prowadzonych negocjacji. Być może udałoby się dokonać jeszcze bardziej lukratywnej wymiany.

Bramkarz to bardzo ważny zawodnik zespołu, ale tylko w dwóch wypadkach - zespół jest bardzo słaby i bramkarz-superbohater ratuje im skórę (np. Kostaryka na MŚ) albo zespół jest bardzo mocny i bramkarz-superbohater jest elementem koniecznym (np. Niemcy na MŚ). W przypadku zespołów takich jak Inter, średniaków z aspiracjami na zespół "dobry", tak drogi bramkarz jest po prostu stratą kapitału, który mógłby być ulokowany lepiej - na przykład w dwóch porządnych bocznych obrońców.

A gdyby jednak przyjąć moją pierwszą tezę - że Handanović wcale nie jest tak dobry jak się o nim mówi, nasuwa się wniosek wręcz konieczny. Należy wykorzystać sytuację i pozbyć się Słoweńca tak szybko, jak tylko będzie to możliwe. Zwłaszcza, że nawet zmiennik Carrizo w meczach sparingowych prezentował się zawsze równie dobrze, a kto wie... może nawet lepiej (pamiętne karne z Juventusem w USA).

Jakub Kralka - @jakubkralka

Artykuł wyraża prywatne opinie autora i nie należy go traktować jako oficjalnego stanowiska redakcji intermediolan.com

Źródło: Inf. własna

Polecane newsy

Komentarze: 46

wornock

wornock

12 stycznia 2015 | 09:44

ostatni moment aby dostać za niego dobry hajs. ale kto go zastąpi , bo chyba nie cienias bardi

Ruskov

Ruskov

12 stycznia 2015 | 09:45

Moim zdaniem wszystko zależy od dyspozycji Bardiego, jeśli będzie grał regularnie zimą i tak dobrze jak w zeszłym sezonie, to myślę, że Inter może zdecydować się na postawienie wychowanka w swojej bramce.

fredstone

fredstone

12 stycznia 2015 | 09:49

zgadzam się w 100%!

maverik

maverik

12 stycznia 2015 | 10:03

Nie, jak dla mnie jest najlepszym bramkarzem w Serie A. Gigi, De Sanctis czy Perrin się nie równają do niego. Jak mamy go zastąpić Bardim, który prawdopodobnie pójdzie ogrywać sie do Serie B to dziękuję.

Seb

Seb

12 stycznia 2015 | 10:03

Szczęsny, Viviano, Neto

Klinsi64

Klinsi64

12 stycznia 2015 | 10:12

18-30 mln...serio? :)))))))) póki na horyzoncie nie będzie sensownego następcy powinien zostać

Darkos

Darkos

12 stycznia 2015 | 10:33

Zgodzę się z autorem. Mam wrażenie że Handa też już myśli o opuszczeniu klubu, bo ostatnio jakoś mniej się stara - takie moje wrażenie. Mnóstwo strzałów odprowadza wzrokiem zamiast interweniować. Póki ma renomę i jest wart te 18+ mln, można go sprzedać jeśli będzie dobra oferta. Jako zastępce to raczej za wcześnie na Bardiego. Potrzebny już solidny bramkarz. Może Szczęsny? :P

maverik

maverik

12 stycznia 2015 | 10:35

Szczęsny meczem z Southampton i wieloma innymi pokazał jaki jest dobry :) jak mamy dostać za niego 15 mln, no góra 20 mln, żeby kupić jakiegoś zawodnika do pola,a przez to spieprzyć sobie sytuację w bramce, to gra nie warta zachodu :)

Pientka

Pientka

12 stycznia 2015 | 10:37

Teza postawiona w artykule miałaby tylko sens w sytuacji, gdyby Inter dzisiaj posiadał następce Handy. W takiej sytuacji klub ma czysty zysk. W innym wypadku należałoby kupić jego następce i tutaj pytanie brzmi czy w tych pieniądzach da się kogoś kupić?

Loon

Loon

12 stycznia 2015 | 10:42

Czy Carrizo jest gorszy od Handy? Moim zdaniem W PRAKTYCE nie jest, co udowadnia ilekroć dostaje szansę - do lata śmiało wystarczy.

Klinsi64

Klinsi64

12 stycznia 2015 | 10:46

jesli mamy sie bić o 3 miejsce nie możemy przy chujowej obronie postawić na wiecznie rezerwowego Carizzo...litości

maverik

maverik

12 stycznia 2015 | 10:47

Loon a pamiętasz mecz z Torino, 90 min? :) To, że tam Carrizo wszedł z ławki pare razy i coś tam wybronił nie stawia go na takim samym poziomie co Handanović no nie przesadzajmy :))

BlackFloyd

BlackFloyd

12 stycznia 2015 | 10:50

Nie wiem po co znowu uderzanie w tę tematykę, w dodatku nic nowego nie zostało tutaj wprowadzone do tej kwestii. Najpierw należało by mieć na prawdę solidnego zamiennika dla Samira, jeśli w ogóle chce się o myśleć jego pozbyciu. A takiego bramkarza jak na razie nie ma na horyzoncie. Według transfermarket (który nie jest oczywiście wyrocznią) Handa to 5 najdroższy aktualnie bramkarz, wart ok 18,5 mln euro. I tu się zgadzam, że sprzedanie go mogło by dać niezły zysk. Do Interu przeszedł za 12 mln, teraz za taką kwotę może dałoby się ruszyć Tima Krula (który byłyby wg mnie jedynym satysfakcjonującym następcą). W każdym razie zmierzam do tego, że za pieniądze pozyskane ze sprzedaży jednego bramkarza trzeba by kupić drugiego, a może i nawet do tego dołożyć. Golkiper to jednak taka pozycja w składzie, która jest trudna do zmiany, bo raczej rzadko podlega rotacji i ciężko zastąpić (a tym bardzie podkupić) zasiedziałego, sprawdzonego bramkarza z pierwszego składu. Jeśli Inter chce myśleć o grze na wysokim poziomie nie może sobie pozwolić na eksperymenty w tak newralgicznym miejscu jak bramka (szczególnie niż aktualnej obronie). Nie znaczy to, że Handanović jest całkowicie niezastąpiony, idealny i boski, bo fajnie by było jakby też na swoją grą popracował, mimo wszystko mam więcej dobrych odczuć z nim wiązanych niż złych. PS. Może Petr Cech? Nie broni już w Chealsea, zawsze niby w czołówce... Ale to już chyba nie jego czas.

Loon

Loon

12 stycznia 2015 | 10:50

No, ale o to wlasnie chodzi, że Handa tez w sumie niczego nie broni oprócz karnych.

Klinsi64

Klinsi64

12 stycznia 2015 | 10:54

coś jednak z tą Genoą wybronił,przy bramce to przede wszystkim Costa nie powinien oddać strzału z tak bliskiej odległości...

Maciej Pawul

Maciej Pawul

12 stycznia 2015 | 11:49

A prawda taka, że przegralibyśmy bez Handy nawet ostatnie derby italia, jak sprzedawać - to po sezonie, teraz szukać następcy, bo w obecnym składzie nie ma.

Oraxor

Oraxor

12 stycznia 2015 | 11:53

Powinien zostać i być jak Buffon

Oraxor

Oraxor

12 stycznia 2015 | 11:53

Powinien zostać i być jak Buffon

Kiksu

Kiksu

12 stycznia 2015 | 11:53

Na szczescie klub ostatnimi ruchami poakzuje ze nawet nie mysli o sprzedaniu Handy a juz na pewno nie w styczniu to raz, dwa to do lata jego cena tylko pojdzie w gore jak my w tabeli takze zaczniemy sie wspinac a dobre interwencje w LE moga mu tylko pomoc wiec starac raczej sie bedzie coraz bardziej. Handanovic to jedyny pewny punkt obrony w tym momencie i mimo ze zdarza mu sie popelniac bledy albo byc biernym to i tak ma to ze pilka go szuka i ile razy to uratowal nam dupe nawet nieporadnymi interwencjami

Tytus

Tytus

12 stycznia 2015 | 12:23

Handa nie jest niezastąpiony, można by go zmienić, ale nie w styczniu. Latem na koniec sezonu można się bawić w zmienianie bramkarzy, kiedy jest długa przerwa, idealne warunki na ogrywanie go itd. Z ekonomicznego punktu widzenia faktycznie dobrze byłoby go sprzedać, ale poza ekonomicznymi pobudkami nie widzę powodów by to robić.

Internaldo

Internaldo

12 stycznia 2015 | 13:03

Czasami tak to wygląda, że Handanovic mógłby zachować się lepiej, ale bez przesady, w ostatnim meczu popełnił błąd i to jest powód żeby się go pozbywać? Bo chyba ten błąd skłonił autora do napisania tego tekstu i chyba autor wymazał z pamięci sezon, w którym to Handanovic bronił takie piły, że był wybierany piłkarzem meczu co i raz. Nie ma co porównywać Carrizo do Handanovica, wystarczy spojrzeć na warunki fizyczne obydwu graczy, chociaż wiadomo, że jest on także dobrym golkiperem. Takiego bramkarza jak Handanovic Inter musi mieć między słupkami, jeśli chce walczyć o jak najwyższe cdele. Na pewno bardziej go potrzebujemy niż tych pieniędzy, które autor wymienił.

maverik

maverik

12 stycznia 2015 | 13:45

popieram Internaldo

kruk12

kruk12

12 stycznia 2015 | 14:01

Taa Sprzedać a na bramce postawić Jonathana. Ewentualnie sprowadzić Pawełka;)

tomimar

tomimar

12 stycznia 2015 | 14:23

Ale jak dostaniemy za niego te 20 milionów (optymistycznie bo rynku na tak drogich bramkarzy za bardzo obecnie nie ma) to na kogo postawimy? Wskaż mi bramkarza który jest do wyciągnięcia za kilka milionów (w styczniu lol) i który byłby zbliżony poziomem do drużyny aspirującej do Ligii Mistrzów. Bo chyba nie chciałbyś tak naprawdę stawiać na 31-letniego rezerwowego który nie rozegrał żadnego pełnego sezonu w Europie ani na nieopierzonego Bardiego który nie ma miejsca nawet w Chievo?

moratti69

moratti69

12 stycznia 2015 | 14:38

Szczur kolejna kompromitacja...

PanInter

PanInter

12 stycznia 2015 | 14:39

jedyny powód dla jakiego mógłby opuścić sansiro to fair play finansowe. NIE MA INNEJ OPCJI!!! BATMANOVIĆ JEST NAJLEPSZYM BRAMKARZEM SERIE A BEZ SPRZECZNIE!!! Czy nie uwarzacie że jest On też najlepszym piłkarzem Interu???

gregor

gregor

12 stycznia 2015 | 14:44

podzielam opinię autora, że Handa jest przeceniony jednak nie ma co zamieniać siekierki na kijek

zahor

zahor

12 stycznia 2015 | 15:07

Sprzedać Handę i Carizzo dociągnie do końca sezonu? To może od razu sprzedać Kovacicia i tam Obi dociągnie do końca sezonu? Przecież to jest jakiś żart. Carizzo udowadniał że nie jest gorszy niż Handa zawsze jak miał ku temu okazję - czyli ile razy? W tym sezonie zagrał 360 minut, w zeszłym 308. Jeżeli autor tekstu chce opierać defensywę zespołu walczącego o LM na bramkarzu, który przez 668 minut w ciągu dwóch lat nie kopnął się jakoś specjalnie w czoło (pomijam szmatę z Torino z zeszłego sezonu), to ukłony przed takim wizjonerem. Odnoszę wrażenie, że ktoś chciał zabłysnąć i rzucić kontrowersyjny pomysł/tezę, ale okazało się że na jego poparcie nie ma nawet pół argumentu.

Klinsi64

Klinsi64

12 stycznia 2015 | 15:47

...ale ilość komentów się zgadza ;)

MrGoal

MrGoal

12 stycznia 2015 | 15:59

Zgadzam się w 100%! Każdy ma prawo do własnej opinii, ale myślę, że chęć pozostawienia Handonovica wynika tylko ze ślepego sentymentu do niego. Uważam, tak jak autor, że jest przereklamowany ( nie jest zły, jest dobry i tyle, w skali szkolenej 4-4+. Ale nie 5 czy 6). Widać to było wczoraj, świetne interwencje, jak wybroniony rogal w długi róg, po niepotrzebne piąstkowanie, nerwowa gra nogami, wahania przy wyjściach do dośrodkowań i prostopadłych piłek(o to mam największe pretensje). To są elementy które się co rusz powtarzają! We Włoszech jest wielu młodych zdolnych bramkarzy z potencjałem na miarę Handanovica lub większym, w tym Bardi. Akurat zastąpić Słoweńca śmiem twierdzić było by wyjątkowo łatwo. Poza tym nie zauważyłem, żeby Carizzo bronił gorzej. I zgadzam się z kolejnym argumentem, świetny bramkarz jest potrzebny albo bardzo słabym drużynom, albo wybitnym, kiedy trzeba wygrać mecz no w 1/2 LM. Dla Interu,jak dla wszystkich, bramkarz oczywiście jest ważny, ale to nie jest pozycja priorytetowa, absolutnie! Bierzcie pod uwagę sytuację finansową klubu, Póki Handanovic trzyma wartość, powinien zostać sprzedany i jest to dla mnie tak oczywiste jak 2+2=4

Klinsi64

Klinsi64

12 stycznia 2015 | 16:01

mamy tak mocną obronę,że bramkarz z wysokiej półki nie jest nam potrzebny...rzeczywiście

MrGoal

MrGoal

12 stycznia 2015 | 16:02

Inter potrzebuje pieniędzy, Handanovic trzyma wartość, łatwo go zastąpić, jest "tylko" dobry. Proste równanie

MrGoal

MrGoal

12 stycznia 2015 | 16:07

Ale tu nie o to chodzi Klinsi. Handanovic przecież nam meczów nie wygrywa, nie zdobył nam sam 15 pkt w tym sezonie. Obrona gra słabo, ale co ma wpaść to do siatki wpada. Handa czasem coś wyciągnie, każdy z nas przytoczy przykłady, ale każdy bramkarz coś wyciąga w sezonie. Słoweniec nie ma niezliczonych takich interwencji. Twierdzę z przekonaniem graniczącym z pewnością, że gdyby od początku bronił Carizzo, to pkt mielibyśmy tyle samo. Super bramkarz jest nam potrzebny jak będziemy grać w pucharach na wysokim szczeblu, masz świetną defensywę a bramkarz musi wtedy wybronić tę jedną czy dwie kluczowe piłki, które obrona puści. Wtedy widać jego klasę. A w lidze, jak obrona jest przeciętna i puszcza Ci na bramkę akcję za akcją to bramkarz taki czy inny nic nie zrobi. Wstawisz Neuer'a i się okaże, że jak on będzie musiał bronić 15 akcji co meczz czystych pozycji to też będzie puszczał praktycznie wszystko

kanonier940106

kanonier940106

12 stycznia 2015 | 16:31

Tez tak sadze powinismy go sprzedac i pozyskac P.Cecha

turbocygan

turbocygan

12 stycznia 2015 | 17:07

Za kasę ze sprzedaży powinniśmy pozyskać cały zespół Stomilu Olsztyn, może któryś z nich nada się na zastępcę Handy.

granitxhaka

granitxhaka

12 stycznia 2015 | 17:49

Sadze ze wzielibysmy za niego ok 15 mln ale nw kto za Samira miedzy slupkami...

Optajmista

Optajmista

12 stycznia 2015 | 17:50

W sumie czekam tylko na następny mecz, który (tradycyjnie) nam uratuje Handanović, a pod relacją z niego (tradycyjnie) wszyscy, którzy tu na niego narzekają, że poprawny, będą go wielbić i wychwalać pod niebiosa. ;)

recoba20

recoba20

12 stycznia 2015 | 18:11

1. Inter chyba nie jest aż tak spłukany, żeby na gwałt szukać pieniędzy teraz sprzedając najlepszych zawodników, idąc tym tropem jaki sens miałoby kupowanie/wypożyczanie Poldiego i Xerdana (tym badziej biorąc pod uwagę nie małe zarobki) ? 2. Nie stać nas na kupienie bramkarza o podobnych umiejętnościach co Handa

domi

domi

12 stycznia 2015 | 19:23

Nie widzę następcy dla niego, ale przy dobrej ofercie warto się zastanowić. Julio też miał swoje "przestoje", kiedy stał i nie rzucał się nawet na piłki ( choćby z Tottenhamem i hat-trickiem Bale'a), ale Handa coraz częściej robi to samo. Nie wiem z czego to wynika, z nieskoncentrowania się? Tak czy owak Handanović to bramkarz światowej klasy.

Hagaen

Hagaen

14 stycznia 2015 | 03:05

Musiałem bardzo ze sobą walczyć, żeby Loonie drogi nie napisać, że postradałeś zmysły i się faktycznie nie znasz ;) Ochłonąłem kilka dni i mogę skrobnąć komentarz. Oczywiście - nikt nie jest idealny, nawet piłkarz Ronessi (Ronaldo+Messi) nie byłby idealnym piłkarzem, żeby istniał. I stąd się biorą wady. Handa też je ma, ale to absolutnie topowy bramkarz w skali globalnej. Fakt, za często odbija piłkę, ale jak dla mnie to bramkarz z top5 wszystkich, nawet z taką wadą. Kiedyś jeszcze słabo wyprowadzał piłkę, niecelnie wykopywał, ale to poprawił. To jego jedyna wada, poza tym każdy kto nie jest w takiej skali związany z Interem a ogląda ze mną mecze mówi, że Handa to kocur - przypadek? Nie, po prostu Handa to kocur. No i jego refleks przy karnych. Łał, po prostu łał... Inter to klub, któremu jak dotąd nie dawano wielu karnych, a dyktowano najwięcej w całej lidze. Z umiejętnościami Handa wpasował się idealnie. Wielkie zespoły buduje się od tyłu, bramkę mamy super obsadzoną, łącznie z wysokiej jakości zmiennikiem Carizzo, ale z całym szacunkiem, nie dorasta Handzie do pięt. W całej defensywie jest chaos, to nie dziw się, że i Handa wpuszcza. Często jest tak, że bramki wpadają z dupy, z takich sytuacji, które nie powinny fizycznie się zdarzyć. A często przy tych sytuacjach on i tak je broni. Z Juventusem uratował nam remis (Wolny Pirlo, setka Pogby chociażby). W każdym meczu można wymienić choć kilka jego parad. Loon, on nie jest Brazylijczykiem, odpuść mu, nie gadaj herezji, proszę Cię. Jedynym aspektem, z którym się zgodzę jest wariant ekonomiczny. Carrizo nie ma papierów na głównego golkipera Interu, ale taki Neto, który byłby za darmo, moim zdaniem już może mieć. I tutaj bym się zainteresował. Jeśli na celowniku pojawi się bramkarz PRZYNAJMNIEJ PRZYZWOITY, to Handanovića za mniej niż €20mln bym nie sprzedawał, ale za godziwe pieniądze - jak najbardziej. I tylko to jest jedyne słuszne wytłumaczenie chęci sprzedaży Handanovića. Na pewno nie musi odejść, ale jak ktoś zapłaci, to może. Przed nim jeszcze przynajmniej 4 sezony (po tym) gry, wydaje mi się na naprawdę wysokim poziomie i z tą umiejętnością obrony karnych... @MrGoal - nie wymagajmy, żeby bramkarz sam wygrywał mecze, bo z racji funkcji nie może... ale dzięki niemu nie jesteśmy w okolicy strefy spadkowej. Jasne, gra cała drużyna, ale w pierwszej połowie sezonu wszyscy byli bardzo ciency, tak generalizując - na takie 15 miejsce gdzieś. Handa to prostował, nieeleganckie jest wypominanie nerwowości jemu, podczas gdy nasi obrońcy... no właśnie. @turbocygan - ooo, z całym szacunkiem, ale od Stomilu to się proszę odpierdolić, mówiąc niekulturalnie ;)

MrGoal

MrGoal

14 stycznia 2015 | 15:56

Hagaen i uderzyłeś w sedno sprawy :). Mam wrażenie, że opinia Loona (o ile dobrze ją rozumiem), którą ja podzielam (temat był poruszany już wcześniej) spotyka się z krytyką z powodu niezrozumienia. Na hasło sprzedać Handanovica pada zaraz dziesiątki odpowiedzi "ale przecież on jest dobry". Tak, jest dobry (owszem czepiamy się szczegółów w jego grze, ale nie to jest sednem sprawy) i paradoksalnie właśnie dlatego powinien zostać sprzedany (póki ma wartość finansową). Nie było by tematu gdyby Inter miał pełno kasy i budowa każdej formacji byłaby niezależna od innych. Wtedy Handanovic niech zostaje i do 40-dziestki. Ale obecnie stoimy przed taką hipotetyczną sytuacją : wolisz mieć super bramkarza i średnią obronę ( powiedzmy Buffon w bramce i Ranocchia z Jesusem w obronie-wariant A) czy średniego bramkarza i super obronę ( powiedzmy Barzagli Chiellini i Carizzo w bramce-wariant B). Na połączenie wariantów Cię nie stać (kluczowa sprawa). Ja zdecydowanie wolę wariant B (nawet gdyby Carizzo miałby być zastąpiony Mariuszem Pawełkiem) bo gwarantuje zdecydowanie lepsze wyniki. A jak sam zauważyłeś, gdyby taki Neto był do wzięcia na dobrych warunkach ( jest jeszcze Bardi) to może warto się zastanowić nad sprzedażą Słoweńca, bo za te 16-18 mln euro można by kupić dobrego piłkarza, np do obrony. A nie dlatego, że Handanovic jest słaby

Loon

Loon

14 stycznia 2015 | 18:12

Mr Goal, jak my sie rozumiemy, jakbys byl kobieta to bym sie z Toba ozenil :)))

MrGoal

MrGoal

14 stycznia 2015 | 20:30

Uważaj bo zmienię nick na MsGoal i będziesz pod ścianą :P

Hagaen

Hagaen

15 stycznia 2015 | 20:13

MrGoal, wcale nie musisz być MsGoal, żeby się za Loona brać ;) Wystarczy, że nie jesteś Brazylijczykiem :P ALeż jak sam zauważyłeś - ja zauważyłem i popieram aspekt finansowy. JEDNAKŻE, Loon napisał sporo przed tym - i tego nie popieram, może nie jest to sedno jego felietonu, ale na pewno 1/2 sedna, bo dużo uwagi na to poświęcił. I właśnie tego się czepnąłem. Pozdrawiam jednak mimo wszystko.


Reklama

Reklama

Piłkarze urodzeni dziś

  zobacz wszystkich