Najlepszy sezon od 5 lat
Inter Mediolan zakończył sezon 2015-2016 na 4 pozycji w tabeli Serie A. To lepszy wynik niż przed rokiem, ale mimo to wszyscy czują niedosyt i jednak rozczarowanie.
Nerazzurri zagrają w kolejnym sezonie w Lidze Europy bez eliminacji. Jak zauważył jeden z naszych czytelników, pod względem zdobytych punktów, jest to najlepszy sezon Interu od sezonu 2010-2011.
2010-2011 76 punktów | 2 miejsce
2011-2012 58 punktów | 6 miejsce
2012-2013 54 punktów | 9 miejsce
2013-2014 58 punktów | 5 miejsce
2014-2015 55 punktów | 8 miejsce
2015-2016 67 punktów | 4 miejsce
Wkrótce nieco szerzej podsumujemy miniony sezon.
Źródło: inf.własna
Guarin
15 maja 2016 | 10:32
Znam tego użytkownika dość dobrze :)
Gambit
15 maja 2016 | 10:38
Dlatego mimo wszystko zostawił bym Manciniego. Progres jest choć powinien być większy. Ale i tak na lepszego trenera nas teraz nie stać. A goście pokroju De Boera czy Di Francesco niczego nie gwarantują. Wystarczy spojrzeć na Milan. Chyba że ktoś z trójki Simeone, Mourinho czy Ancelotti jest do wzięcia, to się nie zastanawiać. Mimo iż Mancini geniuszem nie jest to coś tam buduje. Niech przyszły sezon będzie tym decydującym dla niego. (edycja 2016.05.15 10:42 / Gambit)
wróbel1908
15 maja 2016 | 10:59
Zgadzam się z @Gambitem nikogo lepszego nie wyciągniemy tym bardziej że Mancini ma jeszcze rok kontraktu i jeżeli za rok nie będzie ligi mistrzów to się z nim żegnamy.
Paweł Świnarski
15 maja 2016 | 11:12
Jeżeli nie zastąpimy go Simeone albo kimś jego pokroju to zmiana trenera nic nie da.
Jestem NOWY XD
15 maja 2016 | 11:35
szczerze nie wiem jaki tren musiał by przyjść żeby pokonać genialny juventus świetnie grające napoli i całkiem niezłą rome .... Naprawde cięzko oni są duzo lepsi od nas i jak na nasza gre to sie cieszmy z tego miejsca bo florentina czy lazio duzo lepiej od nas grało i powinni być przed nami :) Fart w tym sezonie nam sprzyjał większosc meczy wygrana 1-0 i to w koncówce . W następnym sezonie nie spodziewałbym sie cudów jak nie sporowadzimy nikogo lepszego.
Jovetić10
15 maja 2016 | 12:05
Najlepszy sezon od 5 lat, ale głównie dzięki świetnej postawie Handanovicia. Więc dla mnie jak było rok czy dwa temu tak jest i dzisiaj. A Mancini no cóż wg mnie Stramaccioni zrobiłby więcej pkt z taką kadrą. Trzymanie go tu nie ma sensu, bo gorzej być już nie może. A za to pożegnanie z kibicami powinien dostać podwójnego kopa w d... i wylecieć.
Guarin
15 maja 2016 | 12:23
Mam nadzieję że wraz z odejściem Jovetica odjedziesz też razem z nim Joveticu10
Drago194
15 maja 2016 | 12:25
Jedyne co więcej zrobiłby Stramaccioni to popłakał się na konferencji prasowej jak to miał w zwyczaju.
Nightmare
15 maja 2016 | 12:30
Dobra robota mamy 67 punktow i tylko 24 punkty straty do Juventusu; cieszmy sie z LE przeciez sa to jedne z najbardziej prestizowych rozgrywek w Europie; trener niczemu nie jest winny to zawodnicy zle graja; gramy na Ibre bez Ibry? Co za problem moze przyciagniemy go wykorzystujac jego sentyment do nas; wynik lepszy niz gra ? Co za problem przeciez to kolejny rok przejsciowy...
Wiktor
15 maja 2016 | 12:38
Czytam i się zastanawiam czy oglądałem ten sam sezon. Nie chodzi o markę nazwiska (podkreślam że cenie Manciniego za jego dokonania w przeszłości i ma mój dozgonny szacunek), ale o jego pracę z zespołem, brak wypracowania stylu gry drużyny, brak stworzenia stałej wyjściowej jedenastki, zmiany w 80min gdy jest po meczy a od 60 cały stadion krzyczy bo widzi co trzeba zrobić, kolejne niewypalone transfery na jego życzenie etc. Jak słyszę o pomyśle sprowadzenia "stojącego" Toure, gdy potrzeba nam kreatywności i ruchu w środku formacji to krew mnie zalewa. Oczywiście Simone i jemu podobni są poza zasięgiem, ale są inni ambitni i potrafiący zmienić oblicze drużyny. W Dortmundzie zastąpiono "niezastąpionego" Tuchelem. Da się da! Tylko Prezes musi podjąć męską decyzję. Zgodzę się z "Jestem NOWY XD", że w obliczy tak grających rywali jest ciężko. Roma zagrała świetnie końcówkę sezonu a Juve jest od dawna poza zasięgiem. Ale my nie bijemy się o scudetto, tylko o 2-3 miejsce a te są w zasięgu i aspiracjach zespołu. Nadchodzący sezon będzie ostatnią okazją by pozostać w grze. Jeśli Milan wróci do formy a przy nowych pieniądzach to kwestia czasu to z każdym kolejnym sezonem będzie nam coraz trudniej o LM i możemy się sami skazać na piłkarski niebyt.
Gambit
15 maja 2016 | 12:47
Hehe. Pewnie ze Mancini jest winny. Tylko że gadanie ze nie może być gorzej jest idiotyczne. Może być. Miejsca 8-9 są gorsze. A Liga Europy jeśli ja poważnie potraktować daje i prestiż i więcej kasy. A nawet miejsce w LM choć na to nie ma szans. Problem jest taki ze w tej chwili nie ma pod ręką trenera który by przyszedł i coś na pewno poprawił. Ze Strama to dajcie sobie spokój bo narazie nic nie osiągnął a Mancio i owszem. Przyjdzie Emery i zanim pozna specyfikę Serie A będzie po sezonie.
manjo
15 maja 2016 | 12:49
Myślę, że przed sezonem większość z kibiców brałaby Ligę Europy w ciemno. Pierwsza część sezonu (zwycięstwa 1-0 i słaby start Juventusu) dała jakieś nadzieje i marzenia o walkę nawet o mistrza, ale druga połowa już zweryfikowała. Mancio to może nie ideał i zdecydowanie jest jeszcze wiele aspektów do poprawy, ale zmienianie trenera co sezon to strzał w kolano. Mimo wszystko uważam, że ten sezon należy uznać za względnie udany
Jovetić10
15 maja 2016 | 12:59
Guarin nie odejdę i sam jestem za tym, żeby JoJo odszedł, szkoda chłopaka, po co ma się marnować przy Mancinim. Natomiast różni nas jedna rzecz, Ty od początku byłeś negatywnie nastawiony do JoJo, a ja byłem zadowolony jak przychodził Mancini, ale ile można tolerować ten orlikowy styl? Więc proszę Cię przestań się wypowiadać już o tym Joveticiu, jedź do Milano i załatwiaj swoje problemy osobiście.
Gambit
15 maja 2016 | 13:06
Już Milan zmienia trenerów co sezon na wyróżniających się w Serie A albo młodych zdolnych. I co? Wystarczy na nich spojrzeć żeby wiedzieć ze może być gorzej. Na przykład taki Di Francesco robi fajną robotę w Sassuolo, ale nic spektakularnego nie osiągnął. Czy ma większe kompetencje niż Mancio? Mógłby dać rade jak Sarri albo dać ciała jak Mihajlović. Roberto powinien dostać opieprz za pewne rzeczy tego nikt nie neguje. (edycja 2016.05.15 13:14 / Gambit)
Guarin
15 maja 2016 | 13:11
Nic nie miałem do JoJo do meczu z Lazio od tego momentu jest mi Obojętny bo za mało zrobił dla tego klubu żeby stroić takie fochy do tego wciągając w to Ljajica.
Nightmare
15 maja 2016 | 13:17
Mihajlovic to akurat kolejna ofiara pana bunga bunga ktory strzelil sobie w kolano wybierajac Brocchiego wiec tu bym sie wstrzymal. Miha nie dostal nawet 1 pelnego sezonu a grajkow mial pod soba jakich mial z reszta wszyscy byli niemile zaskoczeni jego naglym wyrzuceniem; o naszym Wybitnym nawet nie chce mi sie juz pisac bo zeby przez tyle czasu nie stworzyc schematu czy stylu aaa z reszta szkoda pisac kazdy wie swoje
MrBlue
15 maja 2016 | 13:30
Mancini jeśli masz honor to podaj się do dymisji, powinniśmy celować w Ranieriego on potrafi zrobić coś z niczego i zna specyfikę Serie A
Maradon.
15 maja 2016 | 13:30
Szkoda tracić czas na tych debili, jest lepiej niż w poprzednich latach ale gra jak była tak jest żałosna i nie do zaakceptowania.
Gambit
15 maja 2016 | 13:31
To fakt ze Miha latwo nie mial i jego wyrzucenie bylo bez sensu. Ale nie zmienia to faktu ze cudow nie zdzialal. I wyobraz sobie ze do nas przychodzi Di Francesco i moze byc podobnie. Mancini nie wypracowal zadnego stylu i rotowal skladem jakbysmy grali na 4 frontach ale jednak to 4 miejsce wywalczyl. Sousa tez mial super polowke sezonu a potem ich odstawilismy. Daleko mi do bronienia Mancio ale po prostu nie widze lepszej opcji na ta chwile. Tzn. widze tyle ze to opcje nierealne.
Jovetić10
15 maja 2016 | 13:35
Nightmare dokładnie, do tego kibicom nie podobała się ta zmiana, bo jakby nie było Milan miał przebłyski, nie to co przypadkowa gra naszego Roberto. Ale zobaczymy w kolejnym sezonie bez Handy.
MrBlue
15 maja 2016 | 13:37
Dokładnie lepiej mieć przebłyski i 7 miejsce niż grać bez stylu i wypracowanych schematów i mieć 4 miejsce.
Jovetić10
15 maja 2016 | 13:46
Policz ile pkt uratował nam Handa "cudownymi" interwencjami, porównaj z pkt Milanu, przyjdź i napisz jeszcze raz komentarz.
Nightmare
15 maja 2016 | 13:46
Juz nie dowiemy sie jak by wygladal 2 sezon w wykonaniu Mihy moze bylaby 2 Sampdoria albo 2 repra Serbii kto wie tak czy inaczej wszyscy macie troche racji sytuacja do najlatwiejszych nie nalezy z 1 strony brak realnych zamiennikow z 2 strony trener bez wiekszych ambicji nie umiejacy dotrzec do zawodnikow ...
MrBlue
15 maja 2016 | 13:59
Jeszcze Icardi ile nam uratował punktów, Perisić kilka meczy też, Ljajić, Jovetić, D'Ambrosio, Miranda, Murillo. Gdyby bramkarze w klubach nie ratowali punktów to każdy zespół walczyłby o utrzymanie. Dzięki Bogu UEFA i FIFA pozwalają na przynajmniej jednego bramkarza na boisku.
Hagaen
15 maja 2016 | 14:07
Jaka elokwentna dyskusyja Panowie... otóż wydaje mi się, że po częsci jest tak jak napisał NIGHTMARE - wszyscy macie trochę racji - jestem za zmianą trenera tylko w kilku określonych przypadkach zamienników. I niestety, ciężko byłoby mieć któregokolwiek z nich, więc uważam, że zmiana Manciniego, który zasłużył na tęgie baty i lanie właśnie - jak piszecie - za brak opracowanego przez 1,5 roku stylu, za rotowanie, brak lub głupie zmiany, za fochy na piłkarzy - akcja z Jojo to przykład jego głupoty i braku zdecydowania - nie wiem Guarin, jak Ty możesz to odbierać wręcz odwrotnie. W każdym razie - Mancini albo się ogarnie i wejdzie do LM, albo po następnym sezonie, nawet w przypadku braku realnych następców, którzy mogliby coś poprawić powinien wylecieć. Przypominam, że w TYM SEZONIE CELEM okreśłonym przed sezonem była LM, a ktoś napisał, że brałbym w ciemno LE - gówno prawda - obiecali LM i narobili apetytu jeszcze. Odnośnie Claudio Ranieriego - on już u nas był i się nie sprawdził, nie widzę powodu, żeby teraz miał się sprawdzić. Lester to przypadek 1 na 100 w piłkarskim świecie, Ranieriemu trafili się tam też wykonawcy rządni krwi, tak więc u nas nie dokonałby tego samego na pewno.
Gambit
15 maja 2016 | 14:34
Na pewno NIKT nie może być zadowolony z tego sezonu. Ale to i tak najlepszy sezon od dawna. Manciniemu się dziwię bo to doświadczony trener a cuduje jak jakiś nowicjusz. Tyle ze to nie jest trener do zwycięstwa w LM ale może nas tam wprowadzić. Sam po meczu z Milanem chciałem jego zwolnienia ale po zastanowieniu i potencjalnych następcach doszedłem do wniosku ze to bez sensu. Ma jeszcze sezon kontraktu niech pokaże co potrafi.
Nightmare
15 maja 2016 | 14:42
Tez uwazam ze Ranieri by u nas nie wypalil po raz drugi; tu potrzeba czlowieka zdecydowanego z charyzma powazaniem w szatni (nie tylko za ogromne doswiadczenie ale tez np za chec walki, ambicje), nie takiego ktory zmienia zdanie jak kobieta 10 razy na dzien w zaleznosci od nastroju; nie bojacego sie ryzykowac w waznych kuminacyjnych momentach; czlowieka ktory nie boi sie mowic tak jak jest a nie koloryzowac rzeczywistosc i wciskac innym ze jest dobrze chociaz druzywa kladzie mecz za meczem; a tak poza tym to zauwazcie ze my na dobra sprawe nie mamy prawdziwego kapitana (no Icardi to wg mnie taki półkapitan - powiedzmy szczerze od takiego czlowieka wymaga sie jakiegos doswiadczenia, on fajnie wypowiada sie w wywiadach ale ogolnie nic poza tym) od tego tez jest trener zeby wybrac odpowiedniego czlowieka na to miejsce wiec musi tez podejmowac tez rozsadne decyzje; no i praca z mlodzieza ktora u nas od kilku lat lezy - trener musi wprowadzac mlodziez aby ta miala motywacje do ulepszania sie; jedynyne nazwiska ktore nasuwaja mi sie na mysl to (abstrachujac od mozliwosci ich pozyskania) Klopp, Emery, Simeone,
Vancore
15 maja 2016 | 14:45
Mancini to nie jest nasz jedyny czy glowny problem. Sa nim pilkarze bez charakteru i woli walki gdy nie idzie. Nie ma w zespole nikogo kto pchalby nas do przodu a typowych mamej mamy az za duzo. Jojo, Ljajic, Santon, Brozo, Palacio to sa mentalne zera... Perisic nawet nie zna jezyka i tylko macha lapami i chodzi z grymasem jak cos nie idzie. Icardi jest kapitanem tylko pod takim wzgledem ze wychodzi z opaska na ramieniu. A o Melo czy Nagatomo to mi sie nawet nie chce pisac... Nie ma nikogo kto w nich tchnal troche zaangazowania i zycia i z Mancinim na lawce cos czuje takiej osoby nie bedzie.
Nightmare
15 maja 2016 | 15:03
To juz tematu kroczacej machajacej galeziami brzozy nie poruszalem bo to jest zalosne jak mi nie wyjdzie zagranie to probuje to naprawic i odebrac pilke a nie zloszcze sie jak dziecko; najmniejsze pretensje moim zdaniem mozna miec do Ljajicia, JoJo, D'Ambrosio, Handy, Mirandy, Icara, Medela,; z Persilem to jest tak ze mu nie wychodzilo na poczatku ale trzeba mu przyznac ze biega za 3; Murillo - mlody, bez watpienia talent, zawalil kilka bramek ale on ma czas na popelnianie bledow; do wylotu wg mnie sa: Nagatomo, Telles (popelnia duzo bledow podstawowych), Santon (ofiara Wybitnego ten pamietny mecz z Milanem gdzie wystawil go po 2 miesiacach, wada - szklany, kontuzjogenny), Brzoza, Jesus, nasz rezerwowy kapitano z Sampdorii, Melo, Biabiany (sry nie ten poziom - biega, walczy, fajny na jakas Bolognie albo Chievo); no i oddzielnym tematem moze byc Kondogbia - ten chlop jest po prostu nieodgadniony, wielki potencjal ktory gdzies sie nie chce wyzwolic potrafi zagrac super w obronie zeby za chwile dac sie zlapac jak jakis amator z okregowki (duzo takich sytuacji bylo wczoraj), nie wiem co on nim myslec ale ze wzgledu na wiek warto go raczej zostawic
Gambit
15 maja 2016 | 15:12
Hmm Vancore ma sporo racji. Dlatego też, choć raczej jestem w mniejszości, nie jestem przeciwnikiem sprowadzenia Toure. Wiadomo jest ryzyko, ale to jak przy każdym transferze. Ale gość z takim doświadczeniem i osiągnięciami mógłby zdobyć sobie autorytet u naszych grajków i nimi pokierować. Na plus jest wtedy to ze lubią się z Mancio, więc pewnie by nie gwiazdorzył. Zaraz ktoś powie ze on człapie. Wiem ale Pirlo też sprinterem nie był. Mając u boku Kondogbie i Medela czy Banege mógłby człapać byle celnie podawał i strzelał. Wiadomo wszystko zależy od warunków takiego transferu ale jeśli chcemy sukcesu teraz to trzeba sprowadzić graczy na teraz. (edycja 2016.05.15 15:13 / Gambit)
Maciej Pawul
15 maja 2016 | 17:22
De facto - to tylko obrazuje w jak czarnej dupie byliśmy i jesteśmy od ostatniego dobrego sezonu, wszelki huraoptymizm w stosunku do Manciniego wyparował ze mnie przez ten sezon, jak lód na Saharze, w następnym sezonie nie zmieni się absolutnie nic (wraz z pozostaniem Betonu na stanowisku, nawet farmazony na konferencjach, w kółko te same, będą nam stale towarzyszyć). Osobiście będę bardzo szczęśliwym człowiekiem jeśli z LE odpadniemy chociaż poza fazą grupową, bez kompromitujących występów a la mecz z Wolfsburgiem, a w lidze utrzymamy pozycję w pierwszej piątce - bo na tyle stać obecnego trenera maksymalnie - czego sobie i reszcie serdecznie życzę.
Loon
15 maja 2016 | 17:48
Mieliśmy udany początek sezonu, chociaż bardzo szczęśliwy - co należy zaznaczyć. Wygrywaliśmy 1-0 mimo słabej gry i rywale chyba po prostu zaczęli się sugerować, że przyjechali przegrać 1-0. Druga połowa sezonu była już raczej koszmarna i niestety trudno było dostrzec w niej pozytywy. Też nie uważam, by warto było zwalniać Manciniego i w to miejsce zatrudniać jakiegoś włoskiego średniaka. Mancini przynajmniej gwarantuje dobre transfery. Ale gdyby pojawiła się okazja na bardzo dobrego trenera to nie należy mieć sentymentów, gdyż Mancini nie broni się wynikami ani stylem gry.
interolazialo
15 maja 2016 | 17:50
Pellegrini i jakieś sensowne transfery, np. Milik
Guarin
15 maja 2016 | 18:42
No z Milikiem to na pewno LM w następnym roku
MrBlue
15 maja 2016 | 18:59
Milik, Błaszczykowski i Glik ich chciałbym zobaczyć w przyszłym sezonie w Interze
MrBlue
15 maja 2016 | 19:06
Krychowiak i Lewy to marzenie, może Simeone ich przekona (edycja 2016.05.15 19:10 / MrBlue)
Jovetić10
15 maja 2016 | 20:03
Z Nagatomo na pewno wejdziemy, z najlepszym w tym sezonie bocznym obrońcą pod względem zdobytych łącznie asyst i bramek we włoskiej Serie A.
Reklama