CAMPIONI 2021

 

Conte: Nic się nie zmieniło. Chciałem wygrywać

10 czerwca 2021 | 09:45 Redaktor: Błażej Małolepszy Kategoria:Ogólna

Na łamach dzisiejszego wydania La Gazzetta dello Sport pojawił się duży wywiad z Antonio Conte. Były opiekun Interu otwarcie opowiada o powodach odejścia z klubu, a także rozlicza swoich krytyków.

- Byłem smutny ledwie kilka dni po zdobyciu Scudetto, lecz szybko opanowała mnie ogromna satysfakcja po spotkaniu z kibicami Interu, którzy okazywali swoje uczucia, szacunek i wdzięczność. Ich Grazie Mister znaczy dla mnie tyle samo, co ten tytuł. Ludzie zdają sobie sprawę, co udało się nam osiągnąć, ile wysiłku i poświęcenia włożyłem przez te lata. Widzą ogrom pracy, którą wspólnie wykonaliśmy, aby przenieść ten zespół, klub i fanów tam, gdzie ich miejsce. Dałem z siebie wszystko i fani o tym wiedzą.

- Nie zaprzeczam, byłem zaskoczony i zdenerwowany słowami Morattiego, ale rozmawialiśmy przez telefon i przeprosił za słowa, które nie w pełni oddawały jego prawdziwe myśli. Każdy, kto mnie zna, zdaje sobie sprawę, jak bardzo zależy mi na każdym klubie, który reprezentuję. Poświęcam swoje serce i duszę.

- Gdziekolwiek byłem, budowałem zwycięskie zespoły, kładąc podwaliny pod dalszą pracę. Niektórzy trenerzy odchodząc, zostawiają drużyny z wypalonymi mistrzami, podczas gdy ja zawsze zostawiałem młodych graczy, którzy poprawiali się i zyskiwali na wartości. Zjednoczona grupa o zwycięskiej mentalności. Coś, czego nie można kupić, bo wszystko tkwi w szczegółach i codziennej pracy. Wymagam dużo od wszystkich, ale przede wszystkim od siebie.

- Nie gram, aby wziąć udział. Gram, aby wygrać. Dlatego dzwonią do mnie kluby. Wszyscy spodziewają się zwycięstw ze mną na ławce. Akceptuje to. Wiem, że to moja odpowiedzialność. Wygrywanie jest bardzo trudne, ale podążanie tą drogą i powtarzanie sukcesów jest jeszcze trudniejsze.

- Moja obecność bywa stresująca? Bardzo łatwo byłoby powiedzieć, że ktoś odczuwa stres na najwyższym poziomie, ponieważ został poproszony, aby dać z siebie wszystko, lecz najprawdopodobniej rozleniwił się, albo nie zasłużył, aby tam być.

- Zarabiam dużo, ale kluby zarabiają jeszcze więcej pieniędzy. Gdybym miał na ich punkcie obsesję, zostałbym tam, gdzie byłem w przeszłości i akceptował kompromisy, ale wolę patrzeć na projekt i jestem gotów zostać w domu, jeśli ten mnie nie przekonuje. To kwestia wizji, profesjonalizmu i uczciwości intelektualnej, a więc zasad, od których nie odejdę. Lubię wyzwania i jeśli spojrzysz na kluby, w których pracowałem, nawet te duże, nigdy nie zaczynały z pozycji faworyta.

- Odmienne wizje z Interem? Mój projekt nigdy się nie zmienił. Nie chcę wzbudzać kontrowersji ani niczego innego. Szanuję prezydenta Zhanga, dziękuję mu za wybranie mojej osoby. Zależy mi na Interze, drużynie i kibicach, więc życzę Simone Inzaghiemu wszystkiego najlepszego. To dobry, zdolny i ambitny trener. Życzę Nerazzurrim największych sukcesów.

- Krytyka po zdobyciu Scudetto? To brzydki nawyk we Włoszech. Chcemy doskonałości, a następnie ją niszczymy. Wszyscy mówią, oceniają i wytykają palcami. Być może dlatego, że przeciętność zbliża wszystkich do siebie, ale ja ją odrzucam i walczę z tym pomysłem.

Źródło: La Gazzetta dello Sport

Polecane newsy

Komentarze: 17

Matt1

Matt1 10 czerwca 2021 | 09:56   

Na zawsze zapisał się w sercach kibiców. Dzięki za 2 lata! Można żałować przegranego finału LE oraz niewykorzystanej szansy w jego pierwszym sezonie. Ale to juz historia. Zawodnicy pod jego wodzą się rozwineli, stworzyli jeden organizm. Takiego generala juz tutaj nie bedzie. Miejmy nadzieje, ze Simone i jego ewentualni nastepcy przynajmniej osiagna tyle co Conte.

darren

darren 10 czerwca 2021 | 12:10   

Dziękuję Pan Conte, tak po prostu
"Nie gram, aby wziąć udział. Gram, aby wygrać"

boxingdivision

boxingdivision 10 czerwca 2021 | 13:32   

Gość zwyczajnie albo bierze wszystko albo nic. Może sobie w pełni pozwolić na siedzenie w domu kolejne 50 lat, więc albo ktoś mu zafunduje "zabawki" za 130 milionów euro albo będzie siedział "w chałupie".

kandziak

kandziak 10 czerwca 2021 | 14:33   

Od samego początku szanowałem go za to. Mówi co chce i kogo chce, wóz albo przewóz...

anonimizacja2121

anonimizacja2121 10 czerwca 2021 | 16:01   

Szacunek Trenerze za to czego udało Ci się osiągnąć dla klubu. Nie ukrywam jednak, że często nie potrafiłem zrozumieć tego jak taki zawodnik jak Christian Eriksen spędza tyle czasu na ławce. Na szczęście z czasem się to zmieniło. (edycja 2021.06.10 16:02 / Patr1ck)

gismo

gismo 10 czerwca 2021 | 16:15   

ja zawsze zostawiałem młodych graczy, którzy poprawiali się i zyskiwali na wartości. - w szczególności vidala i kolarova. Już nawet nie mam siły wymieniać tych "młodych" których na szczęście nie kupiliśmy. No kuźwa...

DonPietro

DonPietro 10 czerwca 2021 | 16:49   

@gismo dokładnie. Nikt nie przekreśla jego zasług i osiągnięć ale z tym to trochę poleciał. W Chelsea też sprowadzał takich co do dzisiaj sie z nimi męczą a poszło 200 mln w błoto.

Akurat Inter to chyba na razie jedyny klub gdzie po nim nie sprzątali, bo skończył nim się rozkręcił.

Życzę mu szczęścia gdzie indziej.

darren

darren 10 czerwca 2021 | 17:07   

W podstawowej 11 Interu Conte było 2 piłkarzy powyżej 30 roku życia (w tym bramkarz), reszta przed 30. Tyle w temacie

gismo

gismo 10 czerwca 2021 | 19:52   

Nie sztuką jest budować cokolwiek na kredyt. Kredyt trzeba spłacić a conte dostał tak duży budżet że musiał wygrać serie a. Wrecz nasrali mu pieniędzmi. Kiedy okazało się ze nie dostanie więcej hajsu to się zawinął bo dobrze wie ze bez kasy gówno ugra. Oto tajemnica "talentu" betonowego conte. Cieszę się że go już nie ma.

Matt1

Matt1 11 czerwca 2021 | 08:12   

czy któryś trener nie był tu nazywany "betonem"? Mam niezłe deja vu czytajac niektore opinie

Lord Nord

Lord Nord 11 czerwca 2021 | 08:29   

Zgodze sie z Gismo.
Poza Lukaku ktorego kupilismy za ostry szmal wszyscy pozostali nie byli jego wyborami.
Bastoni i Milan Škriniar najlepszy obronca i zawodnik Slowacji to nie byl jego wybor.
Malo tego gdyby Totenham byl bardziej elastyczny bysmy go sprzedali. Bo przeciez taki fajny mial byc Kolarov.
Jego wybor to byl Kolarov i Vidal, dzieki jego super wyborom przerabalismy Lige Mistrzow.
W lidze tez Erik gral rzadko rzadko rzadko i wkoncu... jak wszyscy wokol mu pokazali, ze jest dobry, on sam tez to go wpuscil i...
Bez Vidala oraz Kolarova jest to mistrzostwo, ich udzial sorry minimalny.
Poza tym nie sztuka sciagac TOP zawodnikow za super hajs i wygrywac. Sztuka wygrywac z tymi co masz i ich trenowac. Jego Inter to uzaleznienie od Lukaku, tak jak Barca od Messiego. Tyle ze Barce juz rozszyfrowali, dobrze ze przychodzi nowy trener, zmieni troche, poprzestawia i bedzie nasza gra zagadka oraz dostarczy nam nowy Inter duzo emocji, niespodzienak oraz wirtuozerii. Lazio bylo najladniej grajacym zespolem w Serie A.
W pucharach zagralo ponad oczekiwania. Naorawde tylko Bayern ich rozklepal ale Bayern to obronca tytulu. Barce tez rozklepal 8-2. Lazio gralo ten mecz otwarte z glowa uniesiona do gory. Zreszta 1-4, 2-1 o ile pamietam to nie 8-2.
Wierze w Inzhgiego, powodzenia!!!
ps. Lubie ludzi skromnych, Conte nie jest taki i wygrywal mistrzostwa w ligach ale w Europie???
Cieniutko... a teraz tam mamy sie pokazac.
Mistrz, zycze Nam drugiej gwiazdki ale czasy ciezkie, konieczna jest kasa z Europy. Zobaczymy.
ps. No i teraz trzeba sprzedac Perisica, Niangolana, Vidala, itp...
Kolarov juz zszedl z listy plac. Faktycznie, zespol gotowy.
A tak na marginesie, mysle, ze ten zespol juz osiagnal maxa.
Conte jest sztywny taktycznie, nie uczy sie szybko, nie slucha innych.
Slabo reaguje na wydarzenia meczowe (przyklad final Ligi Europy, koncowe 25 minut a Inter nic nie gral a on stal jak Zona Lota, kamien, nic nic nic...
A i moglo by byc jak w Chelsea, zosdtawic nas mogla z dnia na dzien bo... jest himeryczny, cienko... moglo byc.

Oba

Oba 11 czerwca 2021 | 08:52   

@up bardzo trafne wnioski.

darren

darren 11 czerwca 2021 | 10:43   

No te wnioski baaardzo naciągane by pasowały pod swoją tezę.
Bastoni nie jego wybór, ale gdyby nie on to dalej by się ciągał po wypozyczeniach, a to Conte na niego postawił i rozwinął.
No tak bo lewonozny Kolarov miałby zastąpić Skriniara, na pewno by tak było :D już pomijając fakt że czy Słowak był jego wyborem czy to jednak grał dużo i koniec końców zaliczył progres.
Najpierw pisze że tylko Lukaku był jego wyborem a potem że jednak Kolarov i Vidal też. No fajnie, tylko gwarantuje Ci że jakby Inter miał jakiekolwiek drobne na transfery to przyszedlby ktoś inny zamiast tej dwójki. Nas nie było stać by wydać 10mln (koszt wypożyczenia) na Tonaliego...
Eriksen jest takim ewenementem w tym klubie jakiego jak kibicuje jeszcze nie widziałem. Wymagania kibiców względem jego były jak dla jakiegoś 17 latka z primavery, a nie gwiazdy premier league jaka bez wątpienia był. 2-3 dobre podania na mecz, reszta czasu gra w 10 wystarczyło by nazywać to dobrym występem :D
Obrzydziliscie mi tego piłkarza strasznie
"Poza tym nie sztuka ściągać TOP zawodników za super hajs i wygrywać. Sztuka wygrywać z tymi co masz i ich trenować" - no i z takim podejściem będziemy walczyć zawsze o top4 a nastepne scudetto za kolejne 10 lat. Albo jesteśmy poważni i faktycznie chce wrócić na szczyt (Tak przynajmniej myślałem) albo zdobywamy jedno mistrzostwo i cieszymy się z niego przez następne 10 lat, ale to bliżej nam będzie wtedy do mentalnosci Napoli czy Romy

Lord Nord

Lord Nord 11 czerwca 2021 | 13:31   

Oba - dzieki!!! - pozdro!!!
Darren - dzieki za zainteresowanie, krotka moja riposta i pozdro!!!
Piszac o Lukaku chcialem zaznaczyc ze to dla mnie jego pozytywny wybor.
Ponizej napisalem tez ze jego wyborem byl Vidal i Kolarov, tylko w innym znaczeniu negatywnym.
Na Bastoniego postawil bo musial, zas do ataku dodatkowo chcial Giroud - mlodziak az milo.
Choc tu akurat mysle, ze rok by pogral dobrze. Pozniej bylby koszt drogiego zmiennika.
Conte wyraznie mowil o koniecznosci dania zespolowi doswiadczenia i sprowadzeniu graczy z doswiadczeniem.
To efekty byly w Lidze Mistrzow. W Serie A przestali grac i wyszlo jak trzeba.
Zas Skriniara chcial sprzedac. Nie kryl sie z tym.
Gagliardini tez kolejny wybor Conte. Moim zdaniem on wcale sie nadaje ale... ogorkom bramki strzela.
Sorry... ale Hakimi, Lautaro, Bastoni, De Vrij, Eriksen, Sensi to nie byly jego wybory.
Szacun za mistrza ale w mojej opinii zmiana wyjdzie nam na dobre, oczywiscie zobaczymy...
ps. najwazniejszy problem to teraz dziwne ruchy Sunning, brak sponsora glownego, Superliga, jakies proby wymuszenia wolontariatu od sztabu, pilkarzy, pracownikow - to akurat sa powody odejscia Conte.
Tu akurat mam najwieksze obawy.

gismo

gismo 11 czerwca 2021 | 13:34   

Eriksen grał słabo bo grał jako defensor. Ciekawe kto ku tak kazał grać... A o vidalu to czytaliśmy co najmniej rok zanim przyszedł. Adios conte. Nie wracaj.

darren

darren 11 czerwca 2021 | 15:25   

Strasznie deprecjonujesz wszystko co dobre przez ostatnie 2 lata. Hakimi był wyborem Conte i to on do niego wydzwanial by do nas dołączył. Na Bastoniego wcale nie musiał stawiać, był Godin i początkowo to on miał pełnić rolę pierwszoplanową. Bastoni zaliczył największy progres spośród wszystkich piłkarzy Interu i była w tym duża zasługa Conte. Lautaro mimo że był już rok przed przyjściem Conte to nikt nie wiedział jaka rolę będzie pełnił w ostatnich 2 latach, był wciąż nieopierzony. Miał do dyspozycji Sancheza, który jest mimo wszystko lepszym piłkarzem, ale postawił na młodszego Lautaro czego efektem było dobre zrozumienie z Lukaku i początek duetu LuLa.
Doświadczeni piłkarze są potrzebni w każdym zespole, nie możesz grać samymi mlokosami i liczyć na trofea. Milan miał najmłodszy skład w lidze, ale bez wpływu Zlatana byłby dalej w dupie. Vidal jak i Kolarov swoje do tego scudetto dołożyli, nawet siedząc na ławce, a przypominam że kosztowali nas tyle co i nic. (edycja 2021.06.11 15:26 / darren)

gismo

gismo 12 czerwca 2021 | 16:58   

Całkiem zapomniałem o tym perspektywicznym, młodym dzeko :) dobrze ze go nie sprowadzili.


Reklama

Reklama

Piłkarze urodzeni dziś

  zobacz wszystkich