Kulisy skandalicznych wydarzeń na Curva Nord

1 listopada 2022 | 12:00 Redaktor: Maciej Pawul Kategoria:Ogólna2 min. czytania

Włoska La Repubblica dotarła do naocznych świadków przepychanek kibiców podczas meczu Interu i Sampdorii. Do starć doszło podczas kiedy ultrasi starali się opróżnić trybunę Curva Nord na znak żałoby po śmierci jednego ze swoich liderów.

Okoliczności opisywanych wydarzeń przekazaliśmy już w jednym z poprzednich newsów. W skrócie, ultrasi z Curva Nord (to trybuna zajmowana zwykle przez najzagorzalszych fanatyków Nerazzurrich), dowiedzieli się w trakcie meczu o śmierci jednego ze swoich liderów. Na znak żałoby postanowili opuścić trybuny. Nie wszyscy obecni kibice wyrazili zgodę na taki gest, doszło do przepychanek i starć.

Więcej szczegółów na temat gehenny, która rozegrała się na trybunach ujawnił raport La Repubblica. Poniżej relacje ludzi, którzy zostali zmuszeni do opuszczenia wykupionych miejsc.

- Jednemu mężczyźnie grożono, po tym, jak protestował i powiedział, że nie opuści trybuny. Jeden z chłopaków powiedział mu: "Nie wiesz, kim jestem, poderżnę ci gardło" - opowiedział jeden z kibiców.

- Najbardziej agresywni mieli blisko 25 lat, inni nie mieli nawet 20-tu. Któryś krzyczał: "Wynoś się stąd albo cię wyrzucimy, rządzimy tym miejscem".

- Bałem się, że ludzie się zadepczą opuszczając trybunę. Próbowałem uspokajać dziewczynę, płakała. Opuszczenie trybun przez tysiące osób na raz było niebezpieczne, my wyszliśmy, bo nie było innej opcji - wyjaśnił ktoś inny.

Liczne relacje pojawiły się również w mediach społecznościowych.

- To było skandaliczne. Jednego mężczyznę popchnęli i spadł 3 lub 4 rzędy w dół - napisał jeden z widzów, Fabio Crivello, na Twitterze.

Prezes włoskiej federacji piłkarskiej, Gabriele Gravina, skontaktował się z Beppe Marottą. Poinformował po tym media, że zostanie zebrany materiał dowodowy, a winni zostaną pociągnięci do odpowiedzialności przez organy wymiaru sprawiedliwości.

Oficjalne oświadczenie wydał również Inter Mediolan.

- Inter Mediolan potępia wydarzenia, jakie miały miejsce na trybunach podczas sobotniego meczu z Sampdorią. Klub zawsze walczy z przemocą i reprezentuje takie cechy jak braterstwo oraz integracja. Wyrażamy naszą solidarność z fanami, którzy zostali siłą zmuszeni do opuszczenia trybun. Będziemy współpracować z policją, w celu zapewnienia właściwej ochrony.

Źródło: sport.pl, La Repubblica

Polecane newsy

Komentarze: 29

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 12:43

Krucjata IM.com vs Curva Nord trwa w najlepsze :)) (edycja 2022.11.01 12:47 / boxingdivision)

KawaOpole

KawaOpole

1 listopada 2022 | 12:47

Boxing- skoro znasz relacje z pierwszej ręki, czyli tam byłeś to opisz jak to wyglądało? Może masz jakieś nagranie ?Jak wszyscy ochoczo opuszczają stadion , zatrzymaj te fale błędnych informacji

Maciej Pawul

Maciej Pawul

1 listopada 2022 | 12:52

Michał złap poręcz rzeczywistości, bo ci uciekła. Redakcja z nikim nie walczy, tłumaczymy i przepisujemy newsy zawsze podając źródła, a że są akurat niezgodne z Twoim światopoglądem, cóż (: (edycja 2022.11.01 12:57 / Maciej Pawul)

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 12:58

@KawaOpole - poszło info, że wychodzimy bo zmarł Vittorio i wszyscy wyszli. Nie rozumiesz, że na SAV nie ma wolnej sprzedaży i tam lądują ludzie, którzy wiedzą gdzie idą, popierający ruch ultras i szefów CN'69? Stadion ma pojemność na jakieś 75 000, SAV ma około 8-miu. Nikt z pozostałych trybun nie był wyganiany, reszta spokojnie obejrzała sobie mecz.

Lądując w młynie, musisz się liczyć z tym że akceptujesz zasady ultras. Młyn na Interze powstał w 69' roku i od tego roku panują tam zasady ustalane przede wszystkim przez Boys San 69'. Zmarł jeden z przywódców Boys'ów. Był gangsterem? Trudno, odsiedział swoje i odpokutował. Ale zrobił dla ruchu Ultras na Interze bardzo, bardzo dużo. To między innymi dzięki takim ludziom Inter to topowa marka kibicowska w Italii.

A co zrobili wypowiadający się tu w komentarzach typu Turbot, Ty, czy inni? Jeździcie za swoim klubem, zaliczacie chociaż te kilka meczów na San Siro czy wyjazdów w roku, dopingujecie swój zespół? Bo ja tak. Czy jednak dla Was największych osiągnięciem jest odpalić Eleven Sports i założyć w domu w kapciach szalik Interu z Allegro?

Gazety zawsze będą zwalczały ruch ultras i taka jest prawda, czy to w Polsce czy w Italii. Rozmawiałem z ludźmi odpowiedzialnymi za CN i od soboty nie było żadnych reperkusji, zatrzymań, zakazów, nic. Bo nic się nie wydarzyło. Gazety zacytowały jakieś anonimowe wypowiedzi i narobiły szumu, żeby pchać swoją antykibicowską propagandę.

Oba

Oba

1 listopada 2022 | 13:13

Zrobił dla ruchu ultras bardzo dużo? Czyli co konkretnie?

KawaOpole

KawaOpole

1 listopada 2022 | 13:20

No to dawaj jakiś filmik ,skoro było tak jak mówisz to npewno ktoś z tych 70 paru tysięcy nagrał a napewno ktoś z CV na bank to nagrał żeby pokazać jak okazuje szacun dla kolesia .
Wiesz z tym przywódca Boys ów to jak z księdzem pedofilem co z tego że udzielił wiele komuni i dal dużo dobrego jak skrzywdził jedno nie winne dziecko , więc nie kupuje rozgrzeszania gangusa

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 13:23

@Oba - Chociażby brał udział w rozwoju ruchu ultras w Mediolanie w latach 70'. Wtedy było duże parcie na aktywne wspieranie swoich drużyn, które zapoczątkowało Lazio (ruch Ultra'). W 68' roku powstała Fossa dei Leoni na Milanie i gdyby nie konkurencyjni na mieście Boys San 69', to Milan zagarnąłby wszystkich krewkich tifosich i dziś na derbach oglądałbyś co najwyżej oprawy na Curva Sud.

To właśnie tacy ludzie jak Vittorio zapoczątkowali jeżdżenie za swoim klubem, doping na Giuseppe Meazza, flagi, oprawy, aktywny tryb wspierania drużyny. A że potem zajął się czym się zajął, to jego sprawa, poniósł za to karę wieloletniej izolacji. Tylko powiem Ci tak - właśnie tacy ludzie, często niebezpieczni, mają szansę na jakikolwiek posłuch na trybunach, bo sektory ultras to są często miejsca "niegrzecznych chłopców".

Dlatego krew człowieka zalewa, jak się czyta wypociny polskich anonimów którzy wyzywają tych ultrasów od małp i patologii. Ci "ultrasi" zarywają noce dla opraw, co kolejka jeżdża na wyjazdy po całej Italii dopingować Inter. A co robią polscy komentatorzy z IM.com dla Interu? No właśnie.

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 13:29

@KawaOpole - przede wszystkim to ja Ci niczego nie muszę udowadniać, wyraziłem swoje zdanie i jak się z nim nie zgadzasz to trudno. Wierzysz gazetom i im podobnym, ok - Twoja sprawa. Tylko pamiętaj, że te gazety które tu od kilku dni cytują redaktorzy IM, za wszelką cenę wyrzuciłyby doping ze stadionów i wszelkie oprawy. Chcesz teatrów zamiast stadionów? Ok, szanuję Twoje zdanie.

Nikt z CN nie oddawał czci Vittorio za to co robił poza stadionem. Na stadionie wpłynął na rozwój ruchu kibicowskiego i za to został mu oddany hołd. Liczy się to co robisz na stadionie, a nie to czy poza nim jesteś gangsterem, kelnerem, księdzem, dyrektorem banku czy bezrobotnym.  

Paweł Świnarski

Paweł Świnarski

1 listopada 2022 | 13:35

Nie robimy żadnej krucjaty przeciw nikomu a tym bardziej CN. Jedynie informujemy. Gdy CN wydaje komunikaty, często je publikujemy. Gdy jednak coś odwalą to tak samo o tym informujemy. Nic się nie wydarzyło? Aha, dlatego klub wydał oficjalny komunikat.

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 13:42

Klub wydał komunikat na odczepne, żeby media były zadowolone. Od soboty do dziś nikt nie został zatrzymany, nie ma żadnych nagrań, nikt nie dostał zakazu. Skoro działo się aż tyle, to chyba od razu latałyby po świecie relacje i filmiki, co? W świecie gdzie każdy lata ze smartfonem? Nie dziwi Cię to?

Paweł Świnarski

Paweł Świnarski

1 listopada 2022 | 13:45

A na fetach mistrzowskich Legii też wszystko może być nagrywane? Nie, bo jadą goście których być tam nie powinno i inni idą wcześniej i "kasują" wszystkich nagrywajacych.

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 13:52

Ale wiesz po co jest "kasowanie" tych nagrywających? Żeby nie nagrywali odpalania piro, czy to na fetach czy na stadionie i nie ułatwiali identyfikacji służbom, publikując potem nagrania na insta, fb czy youtube. Fakt faktem w Italii wygląda to luźniej i nikt nie ma problemu z nagrywaniem, dlatego też mam sporo pamiątek z wyjadzów, przemarszów z Lazio itd, w postaci videofilmików. W PL by to nie przeszło.

inter00

inter00

1 listopada 2022 | 14:02

Pokrzywdzonym zwrócić kasę za bilety a sprawcą dać zakazy stadionowe na minimum rok. Można być kibicem i wspierać klub na różne sposoby ale nie ma miejsca w normalnym społeczeństwie na takie praktyki. A kto w jakikolwiek sposób próbuje wybielać takie zjebane zachowanie powinien poszukać tej 5 klepki co zgubił po drodze

Paweł Świnarski

Paweł Świnarski

1 listopada 2022 | 14:07

Z mojej strony kończę tę dyskusję. Napisałem już chyba wszystko w tym temacie. Mamy nieco inny pogląd, bywa.

ps. z aż ciekawości zerknąłem na Twoje zdjęcia na FB i jedyne zdjęcie ze stadionu to masz właśnie na "piknikowej" trybunie ;)

pozdro :)

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 14:38

@Paweł - ależ ja jak najbardziej odwiedzam też trybuny "piknikowe" na San Siro, nawet ostatnio częściej niż CN. Mam trochę znajomych, którzy chcą zwiedzić San Siro, a na młyn ich nie zabieram, więc stąd wizyty chociażby na Secondo Arrancio. Ja bardzo szanuję wszystkich kibiców Interu, bo często te "pikniki" zrobiły więcej dla klubu niż niejeden krzykacz z CN. Na stadionie jest miejsce dla wszystkich - od biznesmenów w lóż na czerwonej trybunie, po pikników, rodziny z dziećmi czy ultrasów. Wszyscy tworzą Inter.

Gardzę natomiast internetowymi napinaczami tu obecnymi, który notorycznie wyzywają CN od "małp" i "debili czy "patologii". Moje wpisy to reakcja na ich zaczepki, bo jestem osobą jakby nie patrzeć związaną z CN.

Niech jedni nie mieszają się w sprawy drugich i będzie super.

Dziarski

Dziarski

1 listopada 2022 | 14:40

@boxingdivision ma racje, świat futbolu potrzebuje takich ludzi, dlatego proponuję boxing żebyś zajął miejsce swojego idola w świecie handlu narkotykami, a za zarobione pieniążki podkupisz krewkich kibiców upadającej wisełki wysyłając im szaliki i flagi interu z allegro i tak stworzymy polskie cn, jakby co wyślemy ci do więzienia telewizor z eleven, pis joł

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 14:47

Dzięki @dziarski za porady, ale niestety nie skorzystam - lewe interesy mnie nie interesują, a Wisłką gardzę :) Tylko Legia.

Danilux

Danilux

1 listopada 2022 | 15:12

Patologia do więzienia, a nie na stadiony. Wstyd na całą Europę, w sumie nic nowego.

gismo

gismo

1 listopada 2022 | 15:41

zasady zasadami ale grożenie innym nie jest fajne.

Kiksu

Kiksu

1 listopada 2022 | 15:52

Boxing co ty jeszcze robisz w redakcji? A tak serio to czemu ten mistrzu nie był na meczu?

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 16:20

@Kiksu - nie jestem w redakcji od dawna, nie wiem o co Ci chodzi.

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 16:24

Poza tym jak widać, ja umiałem przedstawić jakieś argumenty w rozmowie, ale Wy nie potraficie się nawet odnieść do moich wpisów, co jedynie umiecie rzucać inwektywami :)

boxingdivision

boxingdivision

1 listopada 2022 | 16:32

Tym samym kończę dyskusję i udzielanie się tutaj, ku Waszej uciesze :) Możecie sobie dalej razem z redaktorami IM pluć na ultrasów i Curva Nord, już nikt Wam nie będzie przeszkadzał. Ja tymczasem spadam bookować bilety i loty na Bolognę i wyjazd do Bergamo (Juve omijam gdyż CN nie jedzie), a Wam życzę ciepłych kapci oglądając meczyk w Eleven Sports :) Bez odbioru!

damianekk1985

damianekk1985

1 listopada 2022 | 16:53

Boxingdivision czasy się zmieniają lewakom przesiąkniętym marksizmem nie wytłumaczysz podając argumenty , liczby statystyki itd . Dlaczego geje mają dzieci gwałci a słowa są tylko o księdzu no właśnie . Wracając do tematu jedyny prowadzisz rzeczową rozmowę która jako inteligentna osoba podpierasz argumentami . A z napinaczami tak jest dlatego szczęśliwi że jest internet a tak na prawdę każda wartswa kibicowska jest potrzebna bo lewackie cięcie nie zrobią oprawy , nie będą na każdym meczu czy to wyjazd czy u siebie i tak można wymieniać wiele to samo tyczy się rodzin z dziećmi. Dlatego każdy ma swoją rolę. Najzabawniejsze że krytykują jednego ale drogiemu by przyklaskiwali nadeszły czasy gdy tv , internet i media decydują jak masz myśleć

KawaOpole

KawaOpole

1 listopada 2022 | 18:52

damianekk1985 - odniosłem się do Księdza jako pedofila -ale czy to będzie lekarz który uratował komuś życie ale skrzywdził jedno nie winne dziecko czy jakiś inżynier czy muzyk czy kto kolwiek to zrobił krzywdę i skrzywdził niewnna osobę,
Diler narkotykowy i cała ta branża wyrządziła wiele krzywdy wielu osobą ,całym rodziną .
Nie akceptuje gloryfikowanie kogoś takiego jak ten koleś, dla mnie to przestępca z twardymi narkotykami nikt do naśladowania dla młodych ludzi .
Zgadzam się że kibice to cała kolorsytyka społeczeństwa i na stadion Nie chodzą tylko rodziny z dziećmi ( zresztą taki kierunek też nie jest za dobry - zobacz kto jechał na mecze kadry ME2016 kibicować im się nie chciało)
Mam zastrzeżenia do samego kolesia
Wiesz o zmarłych dobrze albo wcale ,tutaj poprostu wcale .

PasywnoAgresywny

PasywnoAgresywny

1 listopada 2022 | 18:59

Jeżeli wy stawiacie wartości kibicowskie ponad zachowania traktowane przez lewa, prawa czy każda inna stronę za zgodne z normami społecznymi to jakie argumenty mamy przytoczyć? Zginął gościu i jest to tragedia jednak nie oczekujmy ze klub czy opinia publiczna będzie po stronie nawet zasłużonego kibica z gangsterska przeszłością. Ciekawe jaki byłby kwit Curvy gdyby kibice Juve oddali hołd Moggiemu bo przecież zrobił dużo dla klubu a ze potem zbłądził to swoje odsiedział.

Luq1989

Luq1989

2 listopada 2022 | 06:20

@boxingdivision jestem przekonany, że kupując bilet na SAV, podpisujesz odpowiednią umowę mówiącą o tym, że będziesz się słuchał wszystkiego co ultrasi wymyślą i jak powiedzą żebyś skoczył z wysokości to to masz zrobić bo przecież jesteś na terenie CN i wiedziałeś na co się piszesz... Dla mnie to zwykli huligani. Czy wiedzą jak dopingować klub? Jasne, ale klub nie powinien być powiązany z żadnymi gangsterami i lewymi interesami. Idąc na stadion, idę pokibicować i pooglądać swoją drużynę i nie koniecznie muszę wykonywać polecenia jakiejś grupy stadionowej, zwłaszcza takie z, którymi się nie zgadzam. Przywołujesz Legię i Wisłę, powiem Ci tak byłem na Wiślę, na derbach i jak sektor C zaczął śpiewać o zamordowanym wówczas kibicu Cracovii to najprościej w świecie nie śpiewałem bo się z tym nie zgadzam. Nie zgadzam się z hołdowaniem śmierci, gangsterów i lewych interesów. Mam do tego wszelkie prawo zapewnione przez odpowiednie dokumenty w państwie, we Włoszech jestem pewny, że również. Każdy ma swoje przekonania za, które nie powinien być bity, kopany, popychany czy zmuszany do czegokolwiek. W cenie biletu nie mam, wykonywania poleceń jakiejś grupy stadionowej.

ArturO888

ArturO888

2 listopada 2022 | 09:20

Niektórzy w dalszym ciągu jeszcze nie zauważyli że media nie są źródłem informacji tylko źródłem propagandy...niestety w dzisiejszych czasach ci ,,niektórzy'' to większość.

Mimo wszystko dobrze, że są jeszcze ludzie będący w stanie trzeźwo myśleć i merytorycznie dyskutować, tak jak np. zrobił to powyżej @boxingdivision. Sensowna dyskusja, wymiana argumentów to jednak rzadkość w teraźniejszym świecie, przesiąkniętym górnolotnymi lewackimi prądami myślowymi i chorymi inicjatywami typu fit for 55, zieloną transformacją, czy niedawnymi próbami wprowadzenia przymusu szczepień przeciwko jedynej słusznej chorobie. Dobre czasy tworzą słabych ludzi jak mówi przysłowie i na tym etapie cywilizacyjnym teraz jesteśmy, szczególnie w Europie. Niestety wchodzimy już w kolejny etap, gdzie słabi ludzie tworzą ciężkie czasy...

mroczny elf

mroczny elf

2 listopada 2022 | 16:58

Nie wiem kto wpadł na tak fantastyczny pomysł by opuścić stadion bądź trybunę podczas meczu w którym grał ich ukochany klub. Jest dużo innych sposobów by oddać hołd. (edycja 2022.11.02 17:03 / mroczny elf)


Reklama

Reklama

Piłkarze urodzeni dziś

  zobacz wszystkich